Wat bieden wij?

Begeleidingsproces

Leercentrum Groei en Bloei hecht veel waarde aan de kwaliteit van onze zorg. Daarom is onze werkwijze zodanig ingericht dat wij onze zorg en processen regelmatig evalueren en waar nodig aanpassen. Wij maken daarom gebruik van de PDCA-cirkel oftewel; plan, do, check, act.

  • Plan: Bedenken van een plan om het probleem op te lossen.
  • Do: Wij gaan ons plan uitvoeren.
  • Check: We gaan controleren of ons plan gewenste resultaat oplevert.
  • Act: Reageren op de resultaten van de vorige fase.

Individueel Educatie Plan (IEP)

Nadat het kind is toegelaten worden er aan de hand van onze observatie van 6 weken doelen bepaald en vastgelegd in een Individueel Educatie Plan (IEP) in overleg met de ouders. Ieder kind heeft zijn eigen Individueel Educatie Plan (IEP) met daarin leerdoelen opgesteld door ouders en trainers. Leren communiceren is een belangrijk onderdeel van onze dagritme. Dagelijks wordt er data genomen van de doelen en elke kwartaal wordt het IEP geëvalueerd met ouders en worden vervolgdoelen opgesteld.

Met behulp van een gedragsdeskundige

In het kader van de opgestelde leerdoelen worden er trainingen en handelingen uitgewerkt waarmee de leerdoelen kunnen worden behaald.